Објављено 24.09.2010. на:
http://www.slobodanjovanovic.org/2010/09/25/nebojsa-bakarec-medijski-mrak-svez-mali-primer/

Медијски мрак-свеж, мали пример

Да погледамо како су осам режимских и један, СНС (не могу рећи опозициони), лист, дакле, како су све дневне новине пропратиле десетогодишњицу Коштуничине победе, односно десетогодишњицу 24. септембра 2000. године, дана када је српски народ, на изборима одлучио да је ред да се промени власт?
„Политика“. Бујошевићев лист (то је човек који је о овим догађајима склопио књигу) није на 60 страна објавио ни речи о овом догађају! На насловној страни су договор Тадића и Ештонове, хапшење бегијског сликара те суђење, Војиславу али Шешељу. Озбиљна новина нема шта.
„Блиц“. На укупно 130 страна ове иноновине, са све рекламама,и прилозима, није се нашло место за догађај који је обележио новију историју Србије. Ни речи. То је Рингијер. Браво. На насловној страни вести о Тадићу и Ештоновој, о крви у суду о Клеу и о Зани, сарајевској глумици!
„Данас“. Некада једина опозициона новина, није нашла за сходно да помене ни слова о 24. септембру и Коштуници на скромних 28 страна. На насловној су : Динкић, концерт „ГНР“, патријарх, Чеда и концерт филхармоније. Свака част.
„Ало“, коктелно-тоалетна сликовница, на 24 стране ништа о 24. септембру. Они постоје тек пар година и памћење им не сеже даље од дужине црева, просечног човека. На насловној, епохална вест о „Турском граду који ниче усред Србије“ и о крвавом обрачуну испред суда. Аферим.
„Новости“. На 90 страна са све прилозима, вест о 24. септембру се нашла на ударној, једанаестој страни. Али не лези враже. Већи чланак на тој страни се бави политичким азилантима у Русији (Мира, Марко, Марија, Вељко Кадијевић) а не десетогодишњицом а мањи чланак правом темом уз фото Милошевића и Мире. Реч Коштуница се помиње 3 пута а реч ДСС ни једном. На насловној чак 14 вести али ни једна о 24.том.
„Прес“. На педесетак страна ове повремено опозиционе новине (у зависности од Мишковићевог положаја тог дана), на петој страни(охо-хо) се нашло место за главну вест. У чланку се реч Коштуница помиње чак! пет пута. Реч ДСС ни једном али постоји мала Коштуничина слика. Хвала лепо. Наслов је адекватан „Десет година од победе Коштунице над Милошевићем“. На насловној су се нашле важне вести о крвавом обрачуну у суду, о томе да зимус неће бити грејања у целој Србији, о томе да је Мило одбио патријарха, да ће Пижон ипак звати Клеа и кључно, зашто лепотице воле маторце?! Јој.
„Правда“. Ово нехигијенско гласило напредњака, је на 4.и 5. страни је објавило текст који се само постранично бави 24. септембром, кроз празну економску анализу ових десет година с насловом „Држава преполовљена- дуг удвостручен“.Реч Коштуница се помиње једном, реч ДСС ни једном и Коштуница има једну малу фотографију. На насловној су : нове уцене око Косова, Тома и Дежер, Нини, са Немањом ни на кафу, пљачка и Нишу и крв у суду.
„Курир“. Ово несрећно, утамничено и уцењено гласило је успело да вест о 24.септембру постави на другу страну са нагласком на Милошевићу, и великом фотографијом истог. Реч Коштуница се помиње два пута, ДСС ни једном.
И сада долазимо до неочекиваног шампиона у (полу)објективном извештавању.
„Дневник“, новосадски. На врху насловнице се налази чланак о 24. септембру, са насловом :“Нема више крађе, стигли прелетачи“ и наднасловом :“Десетогодишњица избора који су оборили Милошевићев режим“. Врло вешто се избегава помињање Коштунице на насловници. На трећој страни је чланак, интервју са Цвијетином Миливојевићем (агенција“Прагма“). Реч Коштуница се помиње једном, као и реч ДСС. Постоје две отпорове фотографије Милошевића а на те две и још једној, тежиште је на „студентском покрету Отпор“.
Закључак
У 9 дневних новина објављено је укупно 5 вести о 24. септембру 2000. године., и то у „Дневнику“ на првој и трећој страни, у „Куриру“ на другој, у „Правди“ на четврој и петој, у „Пресу“ на петој и у „Новостима“ на једанаестој страни.“Политика“,
“Блиц“,“Данас“ и “Ало“ нису објавили ни речи о тој теми.Само један чланак у наслову помиње Коштуницу. На 500 страница свих тих новина заједно, речи Војислав Коштуница се, у вези ове теме, помињу 12 пута а реч ДСС, једном! , уз укупно 2 мале Коштуничине фотографије. Милошевићева слика се појављује 5 пута, а речи Слободан Милошевић 25 пута. Од пет чланака који се баве овом темом само два, краћа, у „Пресу“ и „Новостима“ се директно и уравнотежено баве темом, док се остала три темом баве постранично, ограничено и пристрасно. Општи утисак је да је „невидљива рука“ потпуно потиснула тему у пети план, са циљем да се прикрије улога Коштунице и ДСС. Такође нагласак је стављен на Милошевића а не на Коштуницу.
Да ли и ви мислите да се ради о срамној и потпуној медијској контроли и манипулацији?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s